Forårs ferie på Mallorca 2016

Lørdag d. 12/3 2016 blev det tid til at besøge Mallorca, vores første besøg på ø` en

Ved forlod Danmark kl. 7.30 og var hjemme igen lørdag aften d. 19/3, vi har på hele turen boet i det områder der hedder S`Arenal lige uden for Palma by. Ca. 15 minutter i bus fra lufthavnen

Hotel Palma Bay

Hotellet er bestemt ikke særligt godt pænt og rent, men der herskede en del kaos når vi skulle spise. Resturanten er alt for lille den den mængde gæster der var på hotellet, og maden var meget ens. Det hjalp en smule i løbet af ugen da der blev åbnet en resturant mere, alle drikkevarer i baren blev serveret i små plastglas. Vi var på "All inclusive" men alligevel, slet ikke en standard vi har prøvet før på disse rejser.

Et kig fra stranden mod Palma, stranden er endnu ikke renset for tang

Vi brugte de første par dage på at lære området at kende, hotellet ligger 5 minutters gang fra stranden.

Mandag bestemte vi os for en tur til Palma by, vi tog bussen neden fra stranden (koster 1,5 eur) og brugte hele dagen i byen omkring den gamle katedral men også de forskellige pladser op igennem byen.

Vejret var ikke super godt tirsdag, så vi bestemte os for endnu en dag i Palma.

Onsdag lejede vi en bil for at komme lidt rundt på øen, det koster omkring 30 euro for en dag (incl. forsikring).
Vi havde bestem os for at køre en tur til Sòller, byen ligger på den modsatte side af øen og turen derover går op igennem bjergene. Skiftevis igennem Appelsin og Citron plantager, super tur som godt kan anbefales-

Små snoede bjergveje

Byen Sòller er bestemt et besøg værd, rigtig hyggelig lille by hvor man for øvrigt også kan komme til med tog fra Palma.

Et enkelt billede fra Port Sòller, byen ligger ca 10 km fra Sòller

Vi forsatte op til stranden ved Formantor, og tog motorvejen tilbage til Palma.

Torsdag havde vi faktisk ganske godt vejr, så vi blev ved poolområdet på hotellet :)

Fredag bestemte vi os for at leje bilen igen, denne gang for at køre lidt rundt i den sydlige del af øen. Det var nu ikke den store succes, der er ikke meget at se på den del af øen. Største oplevelse var at besøge den lille by Cala Pi, se et par billeder herunder.

Vi var også en tur forbi Cala D`or en fantastisk lille havne by, med en rigtig flot marina